Wednesday, October 13, 2010

I Confess

Bling-bling!


I'm not engaged. I was just kidding last night. That ring was my late mother's. I like it so much because it fits my ring finger just nicely and the fact that it has three diamonds on it, make my eyes go ka-cing! My cousins said I shouldn't be wearing it sebab nanti takde orang nak ngurat..haha..I'm only wearing it for just two weeks and right now, it feels empty sebab dah terbiasa pakai. Rasa macam takde benda nak aku buat main kat jari. Well, I had a dream last night. I dreamed that my cousin called. Dalam mimpi tu dia cakap, "Ana jangan bagi tahu sesiapa lagi. Tapi mak dan ayah beli cincin merisik." Wow! Rasa gembira-suka dan berdebar. "Siapa, Kak Nina? Handsome tak?" Wah, susah-susah je mak dan ayah cari bakal menantu. But Kak Nina hung-up the phone. But then, I realize. Sejak bila orang perempuan masuk merisik anak teruna orang? Dasar mainan mimpi. Teringat pula Rinie cakap dalam angkut hari tu. Bapak kau wali, dia boleh nikahkan kau kat Malaysia, tanpa pengetahuan kau. Akad tetap sah.

Emm..no comment. Aku berserah pada takdir. Aku yakin jodoh aku ada dalam dunia ni. Aku tak perlu risau. Yang penting, aku pandai jaga diri. Dan mudah-mudahan dia pun sabar menanti.

5 comments:

RiNiE said...

err.. aku memain jer.. hehe.. pengantin pompuan kena ader da.. hehe.. tapi wali ader hak tentukan ko kawen ngan saper.. since ko di bwh jagaan dier.. =P

en.mokhtar said...

owh..ok..haha

en.mokhtar said...

rukun nikah ape je? akad,wali,2saksi,pengantin pompuan ngan laki kn?

Asielah said...

hahahaha.... ape je la ko ni eza. :p btw, pompuan leh masuk minang laki kan? siti khadijah tu? btw, mimpi satu lagi xnk jadikan entry gak ke? hehehe :D

en.mokhtar said...

boleh je kot..siti khadijah merisik Nabi Muhammad..hee
eipp..mimpi satu lg is restricted..haha