Thursday, December 29, 2011

Undi Hantu

Assalammualaikum

Berbual dengan beberapa orang kawan malam tadi. Dari bincang topik usia, Program Khidmat Negara, sampailah ke topik 'dah daftar sebagai pengundi?' 

Emm...umur dah lebih 21 tahun, memang layaklah untuk jadi pengundi. Tapi daftar SPR pun tak lagi. Ayah pernah cakap juga, "Rugi Ana tak mengundi".. Masalahnya, Ana tak tahu nak undi siapa. Semua pun macam tak boleh dipercayai. Semua pun asyik menghentam sesama sendiri. Sentiasa cari kesalahan masing-masing dan canang ke satu dunia. Bila agama ditolak tepi dan politik dijadikan sandaran.
Baru-baru ni heboh di youtube video 'Panglima perang nak ludah mahasiswa'. Dalam video yang awalnya mengutuk dan mencemuh, di pertengahan meludah-ludah, diakhiri dengan takbir 'AllahuAkbar'. Apakah??!! Jangan salahgunakan takbir untuk menunjukkan yang konon-kononnya kau tetap perjuangkan Islam. Kan bagus kalau kau gunakan tenaga yang kau ada untuk meludah mahasiswa untuk perangi Yahudi Zionis? Bukankan kau mengaku yang kamu semua ialah panglima perang? Pasti tak takut nak berperang pada jalan Allah..lagi mulia.

Jangan salahguna AGAMA ISLAM!! Islam tak pernah ajar perkara yang tidak berakhlak. Islam itu sendiri adalah akhlak. 

Ni yang rasa macam nak undi hantu je.

No comments: