Wednesday, November 10, 2010

Kerana Dirimu Begitu Berharga

Adoii...geramnya. Tadi singgah kedai pecel lele..Tengah tunggu kawan, nampak la satu (kelekatu? tak tau apa nama dia..tapi semut besar yang ada sayap.Selalu ada pada musim hujan cmnie).. Sayap dia basah sebab hampir-hampir jatuh dalam mangkuk berisi sup. Cuba bayangkan ye..sayap dia basah separuh dek sup dan dia tgh cuba sedaya upaya dia menyelamatkan diri keluar dari dinding mangkuk tu. Aku pun ambillah tisu sikit,,bawak keluar semut tu..Aku letak kat atas meja. Gigih betul semut ni. Dia cuba teruskan perjalanan dia. Tak patah semangat. Aku pun biarkan lah. TIBA-TIBA!!!! Datang tiga orang pengamen, seorang rambut hijau, seorang rambut normal, lagi seorang aku tak ingat. Yang rambut normal tu dengan selamba nya, dia masukkan balik semut tu STRAIGHT masuk dalam sup. Muka tersengih. YA AMPUN!!! Kesian gila semut tu. Tak bersalah pun! Tak reti hargai nyawa langsung. Aku tak sempat nak selamatkan. Bengang terus. Nasib ko lah aku tak bagi sesen pun!!!

6 comments:

RiNiE said...

hahahaha.. okey walaupun aku sepatutnyer geram gak.. tetapi aku tergelak lak bacer... adeyh..
dier campak trus mati ker semut tu?
ker dier tenggelamkan semut tu? err.. ko paham x soklan aku neyh.. hehe.. naper aku tanyer r? okey.. aku bengong jap..

en.mokhtar said...

die cmpk & biarkan..aku terkedu jap kt situ doyh~ x terpk cmne nk selamatkan semut tu blk..huhu

Asielah said...

rini suke sbb dia dlu wat cmtu kat serangga. hahaha.. :p

Asielah said...

rini suke sbb dia dlu wat cmtu kat serangga. hahaha.. :p

Rehan Who said...

pengamen tu ape?

en.mokhtar said...

org yg mintak sedekah sambil nyanyi2,,main alat musik seumpamanya..huhu